onsdag 3 september 2008

Volleyboll






För 10 (!) år sedan tränade jag ett volleybollag i KFUM Örebro. Ett härligt gäng i 15 års åldern som det var en glädje att se utvecklas genom volleybollen både som lag och som individer. I takt med att de utvecklades mer och behövde en ny tränare blev min tid för tränaruppdrag mindre och jag lämnade dem vidare till en ny tränare.


Jag trodde att min tid som aktiv inom volleyboll var slut, men så har jag sakta men säkert dragits in i JIK volleys organisation och nu är jag där igen.... Med styrelseuppdrag och nu framförallt tränare.


Laget har redan en duktig tränare i Micke Andersson (och Inger Holmström som tar paus) och nu ska det ska bli roligt att träna det här företagsamma gänget. På lagets blogg kan man följa deras utveckling utifrån spelarnas perspektiv http://jikvolley.blogg.se/

Inga kommentarer: