torsdag 5 juni 2008

Globalkonferens med åländskt deltagande

Helgen den 16-18 maj samlades 150 av dagens och morgondagens ledare ifrån olika delar av världen i Örebro för Globalkonferensen 2008 - “Climate Change - Youth Perspectives on Security, Peace and Democracy”. LSU Sveriges ungdomsorganisationer stod som arrangör. Det övergripande målet för konferensen var att, genom ökad medvetenhet, kunskap och inspiration, stärka unga ledares kapacitet att arbeta för en hållbar utveckling i samhället.

Som gammal LSU:are var jag lite avundsjuk på att inte jag fick fara men Åland representerades av Mats Lundberg och Erik Johansson.

De antog utmaningen som jag skickade ut via partierna och de var mycket nöjda med arrangemanget... åtminstone tycker jag det verkar så i mailen jag fått;

"Helgen var mycket rolig och intressant, väldigt inspirerande att träffa så många unga politiker."

"Kom hem imorse från vad som blev en riktigt bra helg. Träffat människor, fått inspiration och sett vilken fantastik drivkraft som finns där ute bland unga människor."

Eriks rapport kan du läsa på Liberalernas hemsida
Svensk media rapporterade också från konferensen
På LSUs FN-delegaters blogg kan man också läsa intryck från konferensen.

Inga kommentarer: