tisdag 19 augusti 2008

Rikskonferensen 27-28 november 2008


Årligen arrangerar Ungdomsstyrelsen Rikskonferensen - en konferens som erbjuder kunskap och möten för dig som arbetar med eller är engagerad i ungdomsfrågor. De senaste tre åren har rikskonferensen blivit fullbokad, så är du intresserad anmäl dig NU :)


Jag deltog på förra årets konferens och kan varmt rekommendera att man åker på konferensen.
Inbjudan (läs vidare på hemsidan);

Välkommen till Ungdomsstyrelsens rikskonferens i Stockholm 27-28 november! Två dagar som du inte får missa, med det mesta av det bästa - kunskap och möten för dig som arbetar med eller är engagerad i ungdomsfrågor. Årets rikskonfernes har temat Vägen till innanförskap

Ungdomsstyrelsen är en myndighet i Sverige som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor. Ungdomsstyrelsen ger stöd till föreningsliv och kommuner samt till internationellt samarbete.

Läs mer om ungdomsstyrelsens verksamhet och forskning om unga på hemsidan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lotta
Jag var in och läste på ungdomsstyrelsens program om konferensen och de har rikitigt bra program. Jag rekomenderar nog många att fara. Jag skulle själv vilja fara men priset är relativt högt och då måste man tyvärr prioritera vilka utbildningar man går. Jag har precis just börjat som ungdomslots så vissa av föreläsningarna är riktigt intressanta. Men jag funderar på andra utbildningar och jag har ju en budget att hålla.

ha det så Lotta och tack för en intressant blogg

Lotta Angergård sa...

Hej Göte,

Kul med en kommentar :)

Jag kan tipsa om att efter konferensen lägger Ungdomsstyrelsen ut rapporter och ibland hela inspelningar av de olika workshopsen och föredragen på deras hemsida.

Kolla in http://www.ungdomsstyrelsen.se/kat/0,2070,1470,00.html

Lotta