måndag 27 april 2009

Rensar och inspireras...



... första officiella dagen på mammaledigheten. Jag rensar hemma bland alla mina papper som faktiskt sakta men säkert minskat med åren, men jag har fortfarande kvar "bra att ha-dokument" från ledarskapsutbildningar, internationella utvecklingssamarbeten, styrelseuppdrag m.m.

Stor del av det som ryker nu är dokument från "min" förening KFUK-KFUM. Här har jag varit aktiv sedan jag var 12 år... Volleybollspelare, tränare, styrelsemedlem och sedan aktiv i globala rättvisefrågor och med särskilt fokus på "The holy land" och Vitryssland, jämställdhet och MR-frågor...

Jag undrar hur mycket papper alla engagerade egentligen står till svars för. Jag borde nog stödköpa skog!

När jag sitter här bland alla papper så kan jag inte låta bli att faschineras av vilken värld ungdomsorganisationer ger unga människor. Kunskap, möjligheter, erfarenheter, nya perspektiv...


Inga kommentarer: